Tedd szebbé a környezeted

M-art-a Design

M-art-a Design

Krétafesték más néven Chalk Paint készítése házilag

2015. szeptember 03. - Marta Design

Régóta nézegetem hogyan születnek újjá régi bútorok. Sok helyen láttam, hogy krétafestéket használnak a festéshez, mert az állítólag mindenen megtapad és se csiszolni, se alapozni nem kell. Gondoltam ez a nekem való festék :) csiszolni nem szeretnék, mert az allergiámnak nem tesz túl jót, az alapozás plusz költség és idő a száradás miatt.

A festék kitalálója Annie Sloan, a festékei már itthon is kaphatóak a nemiskacat.hu oldalon. Itt nagyon sok hasznos információt is találtam.  

Mivel sajnos nekem ez a festék kicsit drága és szeretek amúgy is mindent saját kezűleg csinálni, ezért tovább kutattam egy házilag is elkészíthető recept után. Találtam is több receptet pl a hazai provance oldalán.

Ez az ő receptjük: 

Krétafesték házilag

A krétafesték összesen 4 részből áll: 

• 1 rész hagyományos modellgipsz ( fél kg 150,-Ft  )

• 2 rész beltéri, latex falfesték ( 5 liter kb. 5.000,-Ft. Fontos, hogy latex legyen!)

• 1 rész víz

 

Ez elég szimpatikus volt, de azért még keresgéltem, mert a gipsz ha megköt akkor nincs mit tenni az az adag már mehet a kukába.Kerestem hát tovább és találtam is egy nagyon jó csoportot ahol sok segítő emberre találtam és rengeteg inspirációra :) 

Sokat kutattam és találtam olyan receptet, ahol a gipsz helyett Bécsi fehéret  például itt és itt is   használtak és volt ahol  a szénsavas meszet is említik, na ez már sokkal jobban tetszett. Amiben minden recept megegyezett az a latex festék és a víz volt, ennek mennyisége azért változott és sok helyen írták, hogy kísérletezd ki magadnak. 

 Én megtettem :)

Az én receptem ilyen lett:

a méréshez tejfölös poharat használtam

1 1/2 rész Bécsi fehéret, 1 rész szénsavas meszet és annyi vízzel (kb, az is 1 rész), hogy tejföl sűrűséget kapjak, jól összekevertem, csomómentesre. 

Ezután kb. annyi latex alapú falfestéket tettem hozzá, mint amennyi a meszes keverék mennyisége lett és ezt színeztem színezőpasztával.

Ha sűrű akkor vízzel hígíthatod, ha híg akkor egy kis bécsi fehér vagy/és festék :)

Próbafestés egy söralátéten, ha ezt apum tudná, és a megfelelő színnél már mehetett is az asztalra és a fiókokra.  Azt is sikerült kitapasztalnom, hogy miután elfogyott a szénsavas mész, és kellett még egy adag, a nélkül is tökéletesen működik a dolog, még a színt is sikerült újrakevernem (kék, zöld, fekete ment a fehér alapba) :) 

 Szuper volt vele dolgozni és szerintem nagyon szép lett! Szerintem ez tipikusan az a festék amit nem lehet elrontani :) Nagy előnye, hogy nem büdi, mert vizes alapú és vízzel eltávolítható, ha lecseppen vagy esetleg nem tetszik amit csináltál :) Waxolás vagy lakkozás után csak csiszolással szabadulhatsz meg tőle, mert vízálló lesz :)

Próbáld ki Te is, imádni fogod!

Festésre fel!

Frissítés: A félreértések elkerülése végett ez csak egy tapasztalat, nézzetek körül a neten mert sok infó található a témában. Én az egyik Facebook csoportban nagyon sok segítséget kaptam volt akitől személyesen is, de az illető kérte, hogy őt ne említsem és a receptjét se, ami amúgy a csoportban is és a neten is publikus, ezért csak az én verziómat ismerhetitek meg, bár az ővé biztosan sokkal jobb :) Itt is szeretném neki és a csoportnak is megköszönni a sok segítséget! 

A bejegyzés trackback címe:

https://martadesign.blog.hu/api/trackback/id/tr147736954

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamas76 2016.11.26. 15:19:58

Helló. Van különbség a bécsi fehér és a szénsavas mész között? Azt gondoltam, hogy mindkettő őrölt mészkő, csak más néven.

Marta Design 2016.11.27. 21:14:15

@Tamas76: Szia Tamas,
Egeszen biztosan nem ugyanaz a ketto ez mar az araban is ervenyesul. A szensavas meszet a boraszatban is hasznaljak. Allagra is teljesen masok. A szensavas mesztol barsonyosabb lesz a kretfestek, viszont a becsi fehertol kicsit rusztikusabb feluletu lesz a vegeredmeny.
süti beállítások módosítása