Tedd szebbé a környezeted

M-art-a Design

M-art-a Design

Készíts egyedi konyharuhát vagy párnát :)

2015. október 18. - Marta Design

Ahogyan ígértem megmutatom, hogyan lehet a transzfertechnikát textilen is alkalmazni.

Imádom, mert gyorsan és olcsón tudok egyedi dolgokat készíteni. Ilyen lett a konyharuhám, transzferálás után :) Ugye mekkora a változás.

2015-09-19-606_2.jpg

 A hozzávalók nagy része otthon is megtalálható:

  • Lehetőleg pamut alapanyagú párnahuzat vagy konyharuha (Ez az IKEÁ-ban kapható 150 Ft/db)
  • Lézernyomtatott kép Tükrözve! Ez nagyon fontos főleg szövegnél!
  • Transzfer oldat vagy illóolaj esetleg körömlakklemosó (olvass tovább ott megmagyarázom :) )
  • Fültisztító pálcika
  • Kiskanál vagy faspatula az átdörzsöléshez
  • Cellux a kép rögzítéséhez
  • Sütőpapír
  • Vasaló
A technika hasonló, mint az átlátszó matrica készítésénél, erről itt olvashatsz, de mégis más :) 
A legfontosabb, hogy itt a mintát, ha szöveget tartalmaz akkor főleg, tükrözve kell kinyomtatni lézernyomtatóval! és szükséged lesz egy átvivő anyagra is. Ez több minden lehet, én kipróbáltam több illóolajat és az acetonos körömlaklemosót is, de a legszebb a transzferoldattal lett, ha nem kapsz ilyet akkor kísérletezz nyugodtan :)
Illóolajból nem kell drágát venni nekem a citromfű és a narancs jött be, de sok helyen olvastam, hogy levendulával is nagyon jól működik. Körömlakklemosóból az acetonos volt a jó. Sajnos nyomtatója válogatja, hogy mi oldja a festéket, ezért ne add fel, ha elsőre nem sikerül a dolog. A Pentart transzferoldata nekem nagyon bejött, szép éles lett a kép és könnyű vele dolgozni :)
 A tintasugaras nyomtatóhoz ez a módszer nem jó, mert a tinta elfolyik és csúnya lesz a kép, de majd erre is írok megoldást egy másik posztban, ha érdekel, jelezd kommentben!
Az elkészítés folyamata:
  1. Rögzítsd a tükrözött képet az alapra pl.: cellux-szal
  2. Kend át az átnedvesített (acetonos, illóolajos, transzfer oldatos) fültisztítóval a kép egy részét
  3. Dörzsöld át az átnedvesített képet kiskanállal vagy a spatulával
  4. Ismételd amíg a teljes képet át nem vitted!
  5. Sütőpapíron át vasalással rögzítd a képet!
Képekben:
KÉSZ is van, mosógépben mosható!
Csodás és egyedi ajándékokat készíthetsz ezzel a technikával!
A lehetőségek tárháza végtelen! Mutasd meg Facebook oldalamon, mi szépet alkottál!
Jó szórakozást!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://martadesign.blog.hu/api/trackback/id/tr37955536

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kovacsbelane 2015.10.19. 13:09:02

Gondoltam ebédszünetben körülnézek, hogy milyen hírek vannak a nagyvilágban, hát köszi, most már csak ezen jár az eszem. :D

kovacsbelane 2015.10.19. 13:13:11

Színes képekkel is működik?

Marta Design 2015.10.19. 13:17:20

@kovacsbelane: Igen :) A lényeg, hogy lézerrel legyen nyomtatva és megtaláld a megfelelő átvivő anyagot :)
Próbáld ki! Gyors sikerélményed lesz!
Ha kérdésed van írj!

s.nora 2015.10.19. 16:33:29

engem erdekelne a techinka,tinta sugaras nyomtatoval is
Koszonom szepen :)

Marta Design 2015.10.19. 18:44:17

@s.nora: akkor írok majd arról is :) Ha van lehetőséged addig próbáld ki ezt is, mert szuper. Fénymásolt (nem tintasugaras) képpel is működik.

s.nora 2015.10.23. 19:58:23

Képzeljétek, megprobaltam ma ezt a technikát és nagyon halványan látszik csak. Mi lehet az oka szerintetek?

Marta Design 2015.10.25. 21:08:21

@s.nora: Több oka is lehet :( A nyomtatott képhez használt festéket nem megfelelően oldotta a vivőanyag. Mit használtál? Milyen felületre próbáltad ki? esetleg nem dörzsölted elég ideig. Ha megírod, akkor kitaláljuk mi lehet a bibi :)
De ne add fel mert szuper dolog.
Szerintem a Pentartos transfer oldat a legjobb, ha nem azzal próbáltad akkor ezzel is tégy egy próbát, érdemes :)

s.nora 2015.10.26. 11:24:09

TObbszor is atdorzsoltem es a Pentartos transfert hasznaltam, anyagra szerettem volna csinalni, de nagyon halvany lett, esetleg az anyag milyensege befolyasolhatja,hpgy mennyire muszalas peldaul?
Koszonom szepen

Marta Design 2015.10.26. 11:35:50

@s.nora: Szia Nori! Ahogyan a posztban is írtam a pamut alap a legjobb, de legalább legyen olyasmi, a nagyon műszálasat sajna nem szereti ez a technika. Ha van lehetőséged próbáld ki egy pólón vagy egy lepedővászon darabon, ha akkor is halvány akkor a nyomtató festékében lesz a hiba :( Mennyire volt sötét az eredeti nyomat? Ha az halvány akkor az is befolyásoló tényező, jó kontrasztos képet érdemes választani :)
Remélem tudtam segíteni.

s.nora 2015.10.26. 11:41:01

Kosoznom szepen, igen akkor lehet itt lesz a hba az anyag milyensegeben,ki fogom probalni a pamutot, a nyomtatoval nem hiszem,hogy gond volt az szerintem megfelelo.
Szep napoot

Marta Design 2015.10.26. 11:52:04

@s.nora: Remélem most már sikerülni fog! Írj, hogy milyen lett vagy a Fb-on mutasd meg a bejegyzés alatt :)
Neked is szép napot!

Edina Vargáné Bábel 2017.12.06. 13:08:42

Hol tudok transzferanyagot venni?esetleg eukaliptuszos illoolaj is megfelelhet?azom van itthon

Marta Design 2017.12.06. 14:12:06

Kedves Edina,
Érdemes egy próbát tenni az illóolajjal, de sajna nem mindegyik alkalmas a feladatra. Egy próbát megér :) Én az acetonos Emese körömlakklemosót is használom, ha éppen nincs kéznél transzfer oldat.
A kép átvitele függ a nyomtatott képtől is, mert a lézernyomat is makacskodhat néha.
Oldatot kreatív boltban vagy webáruházban tudsz venni :)
Remélem tudtam segíteni :)
Jó munkát!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.12.06. 14:35:56

@Marta Design: Videón esetleg nem lehet bemutatni a módszert. Egyszer én is megpróbálnám a módszert, de a szűkszavú leírás alapján picit nehéz elképzelni.

Lézernyomtatni hol lehet Bp-n...?

Marta Design 2017.12.08. 08:13:07

@molnibalage: Szia, Videót én még nem készítettem, de ha a felső képre kattintasz ott galéria nyílik fázisképekkel és úgy könnyebb :) Nem ördöngösség hidd el, nagyon egyszerű. Ha valahol elakadtál írj nyugodtan, szívesen válaszolok :)
Nyomtatni érdemes fénymásoló szalonokba, a lényeg hogy lézernyomtatás legyen. Egyszerre szerintem kicsiben kezd és tesztelj több átvivő anyagot, ha elsőre nem akar sikerülni az lehet a nyomtató hibája is akkor máshol érdemes nyomtatni, mert nem minden festék oldódik.
Jó szórakozást és szép alkotásokat kívánok!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2017.12.08. 08:34:52

@Marta Design: Két éve tervezem már, hogy ezzel csinálok ajándékot, csak a prototípus gyártás mindig kimaradt és skippeltem, de jövőre most már istenbizony nekifutok.

Köszi. :)

Marta Design 2017.12.08. 12:29:36

@molnibalage: Sosem késő elkezdeni :) Gyors és nagyon látványos. Mutasd majd meg hogyan sikerült :)

Szép napot!

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.21. 23:25:42

Egy ilyet csináltam.
i.imgur.com/p5NzOrd.png

A körömlakk lemosó egyáltalán nem működött, a transzfer oldalt már jó volt. A részletgazdagabb dolgok átvitele viszont nem ment.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2018.12.21. 23:26:19

@molnibalage: Pedig hengerelni is próbáltam az anyagot egymáshoz.
süti beállítások módosítása